Úvod Recenze knih

Město: Velké Bílovice
Rok vydání: 2009
Počet stran: 110
ISBN: 978-80-8756-41-4
cena : 139 Kč

Anotace

Zdraví - našel by se někdo, kdo by se jím aspoň někdy ve svém životě nezabýval? A nemusí k tomu být donucen zrovna nemocí či nevolností nebo bolestí. Zdraví je jednou z nejdůležitějších podmínek života a kdo je nemá, je omezen ve svých možnostech a přáních. Zdraví je nám většinou dáno, ale musíme o něj pečovat. A to především volbou správného životního stylu…

Naše recenze

Kniha je rozdělená do třech částí a má dohromady sedmnáct kapitol. Do počtu kapitol není započítaný úvod. První část se zabývá výživou člověka a zaměřuje se na základní pojmy z této oblasti. Jsou jimi především příjem potravy a látková skladba lidského těla, stavba a funkce trávicí soustavy, organismus jako energetický systém. Dočtete se o bílkovinách, lipidech, sacharidech, vitamínech, minerálních látkách a o obecných doporučení ohledně zdravé výživy. Další část se zaměřuje na chronická degenerativní onemocnění související s výživou a jejich prevencí. Zabývá se obezitou, cukrovkou, osteoporózou, některými typy rakoviny a srdečně-cévním onemocněním. Poslední část je zaměřená na hygienu potravin. Rozebírá problematiku ionizujícího záření, chemického nebezpečí v potravinách a biologického nebezpečí. Publikace je pěkně členěná, obsahuje přehledné tabulky a obrázky. Důležité informace jsou zdůrazněné tučným písmen. Přehlednost knihy podtrhuje podrobný a přehledný slovníček odborných pojmů a rejstřík. Obě tyto části najdete v závěru knihy.

název knihy : Pozor! Škodlivé potraviny: ne vše, co chutná, je dobré
Autor: Sergej Nikitin
Nakladatelství: Lott
Město: Praha
Rok vydání: 2005
Počet stran: 181
ISBN: 80-86854-03-5

Co najdete v knize?

Publikace je od ruského praktického lékaře. Je však přínosná i pro české čtenáře. Obsahuje odkazy a výňatky z českých legislativních dokumentů. Autor se v této knize zaměřuje na zdravotní nebezpečí, kterým jsme ohroženi, pokud konzumujeme nekvalitní, syntetické a další škodlivé potraviny. Kniha je tvořená jedenácti kapitolami a kromě toho obsahuje ještě předmluvu, úvod a v závěru je pět příloh. V jednotlivých kapitolách nás autor postupně seznamuje s potravinovými a reklamními produkty, tuky, majonézami a margaríny, cholesterolem, geneticky upravenými potravinami, cukrem a náhražkami cukru, problematikou sušených bujónu, jogurty (zdravými i těmi, které nejsou), konzervovanými potravinami, uzením v dnešní podobě, mořskými produkty a alkoholem. Informativními přílohami jsou: Nařízení hlavního státního hygienika Ruské federace, Klasifikace potravinových přísad, Přídatné látky, které nejsou povoleny předpisy ČR, Biopotraviny se představují českému spotřebiteli a poslední přílohou je Seznam doporučené literatury a odkazů.

Naše recenze

Mnozí lidé se v dnešní době jen málo zamýšlejí nad tím, co konzumují. Přitom mnohé potraviny jsou nekvalitní a jejich dlouhodobá konzumace nám může způsobit zdravotní problémy. Tato kniha jednotlivá rizika představuje a rozebírá. Tím je přínosem pro každého, kdo se chce orientovat v rizikových potravinách. Každá kapitola knihy je dále strukturovaná do podkapitol. Publikace neobsahuje žádné obrázky.

název knihy : pH zázrak - zhubněte odkyselením: jak dosáhnout vyrovnaného vnitřního prostředí a ideální tělesné hmotnosti
Autor: Robert O. Young, Shelley Redfordová Youngová
Nakladatelství: Noxi
Město: Bratislava
Rok vydání: 2009
Počet stran: 381
ISBN: 978-80-8111-004-7

Co najdete v knize?

Kniha v úvodu upozorňuje na riziko obezity, která netrápí jen Američany, na které se americký autor prvotně soustředí, ale lidi na celém světě. Nadváha je problém způsobující mnohé zdravotní potíže, proto by každý člověk, kterého se týká, měl s ní něco dělat. Na rozdíl od některých jiných nemocí jí totiž lze předcházet či se jí zbavit. Kromě vůle je důležité vědět jak na to. Publikace má dvanáct kapitol. Dozvíte se více o obezitě, o vlivu kyselosti na obezitu. Dále se autoři mimo jiné zaměřují na výběr nejlepší diety, pitný režim, správnou stravu, pohyb, základní doplňky stravy. V předpolední knize si přečtete o sedmi stupních k ideální tělesné váze. Poslední kapitola přináší konkrétní jídelníčky a recepty. Ukáže vám, jak by zdravá strava vedoucí k hubnutí měla správně vypadat. V úplném závěru kniha je dodatek, seznam literatury, rejstřík pro větší přehlednost a několik slov o autorech publikace.

Naše recenze

O překyselení organismu jako příčině toho, proč se nám nedaří hubnout, se v poslední době hodně mluví. Pokud tuto problematiku chcete pochopit lépe, bude tato kniha pro vás přínosem. Může pro vás znamenat novou cestu jak „nastartovat“ své hubnutí. Kniha se poměrně dobře čte. Najdete v ní i černobílé fotografie a další obrázky, Některé důležité informace jsou v rámečku. Kromě toho publikace přináší i recepty, dietní plány atd.

název knihy : Detoxikace léčivými oleji: domácí ájurvédské masáže, očista tlustého střeva, olejová očista nosu, olejový výplach úst, přehled léčivých olejů
Autor: David Frej, Jiří Kuchař
Nakladatelství: Eminent
Město: Praha
Rok vydání: 2014
Počet stran: 140
ISBN: 978-80-7281-474-9

Co najdete v knize?

Detoxikace přináší tělu očistu od toxinů, které do sebe vstřebáváme každý den. Proto je detoxikace alespoň jednou za čas žádoucí. Je možné ji provádět různými způsoby. Tato kniha vám přiblíží očistu léčivými oleji. Jde o zajímavou metodu, která si může najít uplatnění i ve vašem zdravějším životním stylu. V úvodu publikace se dozvíte o olejích v dějinách medicíny. Poté již následují tři velké oddíly knihy. První oddíl vás seznámí s olejovými masážemi, očistou nosu a metodou basti. Více se také dozvíte o olejové masáži v ájurvédě, domácí olejové masáže a očitě střev. Další oddíl je zaměřený na výplach úst, konkrétně na tradici olejového výplachu úst, mlgání, olejové výplachy úst a průvodce příznaky a délky olejové kúry. Kromě toho se dozvíte, jaké účinky mají olejové výplachy na jednotlivé orgány. Dočtete se rovněž o doplňujících terapií. V posledním oddílu na vás čeká přehled léčivých olejů. Jsou jimi např. olej arašídový, dýňový, hořčičný, kokosový, kukuřiční, lněný, mandlový, z hroznových jader, černého kmínu, lístkových ořechů, meruňkových jader, z pšeničných klíčků a mnohé další oleje. Po tomto oddílu následuje už jen použití literatura a abecední rejstřík.

Naše recenze

Kniha je zajímavým pohledem na to, jak lze detoxikovat organismus. Dozvíte se o různých účincích olejů a jejich druzíhc. Publikace je přehledná a srozumitelná. U jednotlivých druhů olejů najdete také doporučení autorů, což zvyšuje praktický přínos knihy.